lördag 26 maj 2012

"Vi har väärldens bästa hund"

Varje morgon när dörren till badrummet öppnas stormar fem skrikande kattungar ut för att hälsa på sin "favorit i heeela väääärldeeen!!!!!!" - hunden. De hyser en het och innerlig kärlek till det djuret, och han är minst lika förtjust i dem.

Det började nån gång i samma sekund som de föddes och har aldrig riktigt slutat. Han låg utanför bb med örat tryckt mot dörren för att lista ut vad som pågick, och vilken av hans katter som plötsligt börjat pipa med onaturligt ljus röst. Han listade genast ut att han plötsligt fått en hel hög småkatter att vaka över, och sedan dess har han beundrat dem med blanka ögon. När de var yngre och smet ut i korridoren skvallrade han direkt och sa åt oss att genast stoppa in dem till sin mamma igen, eftersom de var alldeles för små för att vandra fritt.

Nu när de blivit "stora" är han den givna lekkamraten. Han smyger försiktigt på lätta tassar för att inte råka göra kattunge-mos medan fem hysteriska pälsbollar klamrar sig fast i hans päls och skriker "HEJHEJHEJHUNDEN!!! HEJ HUNDEEEEN!". Kattungarna brukar kräva att få sova i hans säng och drar nöjt hans fluffiga svans över sig som ett täcke. De är bäästa vänner säger de nöjt hela högen.

"jag ska bli preciiis lika stor som min hund har jag tänkt. jajjamen det ska jag. ska bara dricka lite mer mjölk först"
"Neej hunden gå inte!"

"Lyft upp mig! Bär mig bär mig bär mig"


Katten på bilderna är Femman och hunden heter Oliwer.

1 kommentar:

  1. Mysigt att se dem, en jättebra barnvakt har dom i hunden!

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera