söndag 6 maj 2012

3 veckor och 2 dagar - redan alldeles för sockersöta

Kattungarnas utseende talar inte precis till deras nackdel i dagsläget. Snarare till vår nackdel, varje gång vi människor önskar kissa måste man ha förberett sig med ett lång brinnande tal om varför man behöver få vara ifred i badrummet ett par minuter. Det sitter ju alltid någon annan posterad under kattungarnas garderob och pussar på dem!

Skenungarna har inte bara öppnat ögonen, de har också börjat visa sina personligheter. De tre Swea-färgade kan verka lika vid första anblicken, men när man ser dem tulta runt på olika upptåg är skillnaden stor! Femman (som vägde ungefär dubbelt så mycket som de andra vid födseln) anmäler sig tex direkt till matlektion när Swea står och äter. Fyran föredrar hemmets lugna vrå medan Tvåan storögt sitter och tittar på husets hund med alldeles glansiga ögon.

Ettan är kullens "missförstådda snutt som inte vill anpassa sig till andras förväntningar" - i alla fall enligt matte. Hon sitter med slokande öron och kramar mammas tass medan de andra upptäcker världen.

Trean är även fortsatt kullens matvrak, den katten lämnar bara mjölkbaren om den tvingas till det och är alltid på väg tillbaka mot maten. Lite som en kompass som alltid pekar mot norr!


En av de Swea-färgade tänker erövra världen. I bakgrunden skådar vi Ettan som helst vill sitta invirad i mammas päls.
"Hallåååå Mamma kom tillbaka! Jag hade inte ätit efterrätt än!!!"
"Har jag förresten sagt att jag har valrossmustascher?? Berätta det på bloggen!"

Måhända att jag är partisk, men de är så löjligt söta att jag tyvärr inte kan hitta på en vettig bildtext

"Jag kan stå själv faktiskt! Och spinna!"

"JAG VILL HA MJÖÖÖÖÖÖLK sa jag!!!!!"

"Åh fy världen utanför, dit tänker då INTE jag gå"
Sen dök familjens Australian Shepherd upp. Kattungen var hänförd.

"Man kan aldrig dricka för mycket mjölk, som jag brukar säga". Trean är kullens matvrak. Husse hävdar att de vita fälten kommer sig av att den dricker så mycket mjölk jämt

Den här lilla katten betraktade nöjt världen (som består av en duschkabin, en kattlåda och ett par matskålar) och bestämde sig sedan för att trava rakt ut i äventyret.
"Jag tänker INTE gå någonstans har jag sagt!"

3 kommentarer:

  1. Underbara!
    Det suger i kattungetarmen må ni tro!
    Vill ha!!!
    Men jag tror inte att Smulan eller Amanda skulle bli så förtjust i att få hem en så söt liten ullboll.

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera
  2. Jag döööör så sööööta!!!! Ååååå Tack!!!!

    SvaraRadera