onsdag 30 maj 2012

Trean - en personlighetsanalys

Trean är en sockerbit med apgener. Han är vansinnigt söt och mycket härjig. Han är den mest perserlika i kullen, den hårigaste och den hungrigaste. När de andra kattungarna går i trappan tar trean apskutt via en blomkruka, över en kista och ner i en vedkorg innan den med dödsförakt kastar sig mot trappavsatsen och missar med ett magplask. "men lika glaaa för de e jaaa men gladast e nog rääven"-sjunger den i äkta dvärg-stil och gör sedan ett nytt försök att ta sig upp.

Trean drömmer om att gå ut genom kattluckan (han kastar sig mot den åtta gånger i kvarten och försöker få upp den. Utan större framgång tack och lov.) Han vill även bli omtyckt av ragdollbröderna Wilmer och Melwin. De är däremot inte ett dugg intresserade av sin fanclub utan låtsas att kattungarna inte finns. "MEN LIKA GLAA FÖR DE E JAAA"-sjunger trean och lallar efter de fräsande ragdollsen till de tröttnar och går ut.


"Och nuuu! Klapp! Klappa mig!"
"Jag kan tvätta mig själv, jajjaemen"
"Har inte du något bättre för dig än att hänga här? Vispa ett ägg tex, det tycker jag vore vettigt"
"Den här magen kommer inte klia sig själv förstår du, bäst du gör det åt mig"
"Vi pratade om vispat ägg, är det dags snart? Nu?"
"Herregud vad du förstår dåligt, V-I-S-P-A-T Ä-G-G"
Lång och lockig päls har han i alla fall!

5 kommentarer:

  1. Käääärlek! Så ljuvliga!!! Glader är ju bara för söööt. Känner igen mig i den lille glade optimisten som never never never give in som Winston Churchill en gång lär ha sagt!

    SvaraRadera
  2. Mjau, väntar ivrigt på presentation av de andra också! *spinner*
    Jag växte upp med en extra hundmamma och kan lova att det är jättekul!
    NosPuss Wikki

    SvaraRadera
  3. Men gud vilken liten sötnos!! :)

    Gillar du att läsa om katter? Välkommen till min kattblogg. Jag skriver om allt som har med katter att göra, allt från mina egna katter till leksaker, kattmat och utställningar! :)

    Kram /Malin
    www.maliinnordlund.blogg.se/minakatter

    SvaraRadera
  4. Glad Jamarns MidSommar, alla kattvänner!
    MysKurr Nova & TassKram Wikki

    SvaraRadera