onsdag 4 juli 2012

Vi seltränar!

Några av katterna ska bo i lägenheter när de flyttar härifrån, därför passar vi på att selträna dem så det ska gå så smidigt som möjligt i framtiden. Sjukt kul att vara ute tycker i alla fall småkatterna!

De har alla sina olika specialiteter, Trean ÄLSKARRRRR att springa fram och tillbaka på gården, jaga hunden, förförlja ragdollsen och bara kurra så högt att marken skakar.

Alfons (fd Maschopalami/Femman) har tagit med sig sin favorithobby, nämligen klättring, ut. Igår stod jag nedanför ett äppelträd i 30 minuter medan han klättrade upp, skrek att han ville bli räddad, blev nerplockad och sedan klättrade upp igen. Han tröttnade aldrig! (det gjorde däremot jag. speciellt efter att han klättrat så högt att jag inte nådde honom utan fick klättra efter....)

Ingen av dem har heller några invändningar mot selen, så det här ska nog gå utmärkt! Jag försöker få dem att komma på kommando också, men än så länge är det snarare de som tränar mig än tvärt om.
 
"Ja ä så schuuuukt högt upp nu!!!!" (120 cm)
Men neeeej inte vara på marken! Jag är en apkatt har jag sagt!
Trean smyger på skalbaggar och annat som bör jagas och dödas.
"Nån dag ska jag lära mig klättra neråt också, men inte just idag. RÄDDA MIG FORT så jag kan klättra upp igen!"
"Varför ligger vi bara här, kan vi inte göra nåt kuuuul?? Klättra tex!"
"IIIIIIH ETT FARLIGT LJUD!!!!"
Alfons och hans jättelånga svans på innergården
Lite mer Alfons. Enligt A så verkar han bli grönögd som mamma. Så snyggt!
Trean smyger lite mer
Kolla vad bra jag har gömt mig!!!!!! //Trean
Hej du nannyn! Jag ser ett träd! Vi måste dit fort!
Trean i full färd med att förfölja en mycket irriterad Ragdoll
Allt jag ser är mittmittmitt. Det där trädet, och det dääär trädet, och det trädet är också mitt!
Neeeej jag vill inte gå åt ditt håll, vi går hitåt istället! ksskssksssss nannyn, kom dåå!

3 kommentarer:

  1. Men aj aj små kattungar, matte måste lära er "gå i sele-lagens" 1a och viktigaste regel när det gäller att vara kopplad och klättra i träd!!! Nämligen att "Man ska ALDRIG någonsin klättra högre än ens människa räcker att nå!!!" Det är superviktigt! Trasslar sele eller koppel in sig i trädgrenar så måste din människa räcka upp att ta loss dig. Annars kan det bli livsfarligt om du är för högt upp!
    Men jamarns vad kul trädklättring är även med dessa begränsingar!
    NosPuss Wikki

    SvaraRadera
  2. Underbara, busiga katter! Hur står det till med mamma Svea? Hon längtar väl efter lite lugn och ro nu!?

    SvaraRadera