söndag 1 juli 2012

Kajsa Kavat/Ettan vill också visa upp sig!

Alla ungar är tingade, och Ettan - som fått det alldeles utmärkta namnet Kajsa Kavat - vill såklart hälsa till sin nya familj med idel snygga bilder av sig själv. Det bästa hon vet!

Kajsa är så mäkta stolt över sin nya familj att hon redan nu börjat förbereda sig för flytten. Hon funderar på olika trick hon ska lära sina hundar, hur hennes trädgård kan tänkas se ut och ifall hennes nya familj också tycker det är gott att äta fil till frukost, för det gör alltid hon! Hon har även prövat ut ett nytt halsband för ett sånt måste stora katter ha säger hon stolt. Och hon är ju stor nu! Men framförallt övar hon på värmländska, det ska bli hennes nya grej säger hon på sin allra bredaste fejk-dialekt. Sylwester (fyran) sparkar henne i huvudet varje gång hon sätter igång att babbla men det bryr hon sig så rakt inte om.

"alltså vi måste ta tuffa bilder åt dem! så de förstår att jag längtar och liksom är tuff samtidigt, hajjar ni?"

"den här minen ska jag göra åt mina hundar när de äter något äckligt, så de förstår att de inte får pussa mig just då. ingen får pussa mig om jag inte säger till! Speciellt inte om man ätit något äckligt! SPECIELLT INTE OM MAN ÄTIT BAJS!"

"Jag har paxat en jättebra familj! Har jag sagt det? Kanske ett par gånger idag när jag tänker efter, 200 ungefär, men inte på värmländska! Det ska jag strax göra!"

Sen tyckte vi att det skulle bli fint att fota henne vid blombuketten. Det var kanske inte riktigt vad Kajsa själv hade tänkt sig.
"Posera med blommor? NÄ-EEEJ!!!! NIX!!! NEJET!!!!"

Oturligt nog för Kajsa doftar blommorna väldigt gott, så gott att kattungarna inte riktigt kan låta dem vara utan ofta måste slicka lite i dem för att smaka. Så hon hade vissa problem med att upprätthålla sin NEJ-känsla inför buketten.


"Men guuuuud jag skulle ju posera med en DÖD ÄLG! inte. med. blommor. Ni två är bara såååå pinsamma! Vad ska mina nya hundar tro om mig nu?! Att jag är en vekling! Det är precis vad de kommer tro! Ni förstör mitt LIIIIV!!!!"

"Känner mig smutsig bara vid tanken! Blommor alltså! Usch!"

"Alltså, jag vill ju liksom att min nya familj ska få se mig i mitt rätt element. På ett slagfält! Förstår ni två lite trögt nu igen? Ni ser ut så i alla fall. Min nya familj, den skulle aldrig missförstå mig såhär! I alla fall inte efter att jag lärt mig prata värmländska, då kommer de förstå allt jag säger!"

Hjälpsamma A puttar en motvillig katt närmare blommorna för en ääännu finare bild.

"Bläää! Får ju lust att hosta upp en hårboll! Urk!"

"Åååå lilla blomma jag vill pussa dig! MMM BLOMDOFT!!!"

"Ja äääälskar blommor! Det är ju det jag alltid sagt! Sniffesniff!"

"Nej nu måste jag tyvärr gå! Har uttal att öva på och bröder att slå i huvudet!"
Och det var dagens Kajsados! Världens kurrigaste gos-katt när hon känner för det, världens trotsigaste om man gör fel.

1 kommentar:

  1. åh vad roligt att samtliga är tingade nu. Å kavata Kajsa är ju jättegullig!!! Tack för alla foton och ser fram emot några fler givetvis...

    SvaraRadera