söndag 8 juli 2012

Köttbullsfeber

I morse när jag klev in i köket hörde jag ett så märkligt ljud. Det lät som ett mellanting mellan en mycket gammal tandlös farbrors snarkande och en tiger med hicka. Om ni kan tänka er det.

Källan till ljudet visade sig snabbt vara Zigge. Han hade tydligen lyckats klättra upp till hundens frukostskål (medan hunden sov) och sen stulit sig en köttbulle. Och Zigge ville att vi skulle ha jä-häävligt klart för oss att han INTE. TÄNKTE. DELA!!!!!

De följande 10 minuterna gick ut på att Zigge bar sin köttbulle fram och tillbaka genom huset med sin värsta skrytmin i ansiktet (likt hur ett lejon släpar en antilop tyckte han själv). Bakom travade fyra syskon som "ocksåååå vill smAAAAAAkAAAA!!!!".

(det fick de inte)

När Zigge satte sig som en hamster med en nöt orkade jag inte se spektaklet längre utan gick och satte mig i trädgården för mig själv. (med en helt egen köttbulls-späckad smörgås. Heheheheheheheee).

Jag är helt enkelt en hejare på konflikthantering.

2 kommentarer:

  1. Stulna godsaker ÄR bästast!!!
    Klart att Zigge försvarade sitt "byte" från 4 dräglande syskon!
    Han måste bara ha haft en härlig uppvisning för er på morgonkvisten!!!

    =^.^=

    Nosgos

    SvaraRadera
  2. Mjau Swea, är det dags för barnen att flytta snart? Kan vi inte få ett foto av hela kattfamiljen innan det sker?
    NosPuss Wikki

    SvaraRadera