torsdag 19 april 2012

Dag 3 - 5 En utvecklingsstudie i bilder

Idag ska vi roa oss med en liten utvecklingsstudie - först ser ni bild av respektive kattunge på levnadsdag 3 att jämföra med samma unge nedanför men nu 5 dagar gammal.


Ettan

 Ettan 3 dagar, 102g

Ettan 5 dagar gammal, 133g

Väldig skillnad i ansiktsutvecklingen va? Jag älskar den lilla fläcken vid nosen!

Tvåan

Tvåan 3 dagar 101 g - "Vem vet? :)" säger hen

Tvåan 5 dagar, 123g


Trean

Trean 3 dagar, 117g

Trean 5 dagar 141g!

Fyran

Fyran 3 dagar, 111g

Nu med jaguarpose! 5 dagar 142g (!)

Femman

Lite lik en hamster? Femman 3 dagar och 123g

"Du ska få för hamzzzter!" Nu 5 dagar och 146g


11 kommentarer:

  1. En ny blogg att följa. Vilka sötnosar, borde inte titta för jag får kattungesjukan då och den är inte att leka med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej du, jag har hört att den dödar hjärnceller och då speciellt i den delen av hjärnan som reglerar förnuftet X)

      Radera
  2. Ljuvliga ungar och de växer fint!

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de ligger över sin utvecklingskurva! *nickar nöjt*

      Radera
  3. Härliga bilder! Dom är verkligen riktiga sötnosar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men alltså vilken kattunge är inte det? =)

      Radera
  4. Man skulle vilja fördriva sina dagar med att titta på sötnosarna live från morgon till kväll... Vill också ha sådana små änglar hemma....
    Ps. Tur att våra fem vuxna " bebbar " inte kan läsa..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror du jag kan använda det som giltig anledning om jag inte får nåt alls gjort på 3 mån? "Jaa men du vet, deadline å deadline ..." *fniss*

      Radera
    2. Japp, deadline är deadline meeen... Kattungar är KATTUNGAR! Vilket väger tyngst? Ja, det finns bara ett rätt svar... ;-)

      Radera
    3. Hahaa, jag tror jag ska prova ursäkten redan i veckan X)

      Radera
  5. Alltså ÅÅÅÅH vad de växer! Jag tror jag måste boka tågbiljett och åka hem redan i morgon. Jajjamän!

    SvaraRadera